רופאים מזהירים מהשלכות קיצוץ תקציב הבריאות

דוקטורס אונלי No Comments on רופאים מזהירים מהשלכות קיצוץ תקציב הבריאות
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן התריע אתמול מפני קיצוץ צפוי בתקציב מערכת הבריאות. בהודעה שפירסם לקראת הדיונים הקרובים על תקציב המדינה אמר ד"ר אידלמן, כי "מערכת הבריאות נמצאת כבר עתה בתת-תקצוב הנמשך שנים רבות. אנו מפגרים בהשקעה בבריאות אחרי כל המדינות המתפתחות ולא מסוגלים לתת טיפול מתקדם, עכשווי וזמין. יש צורך בהגדלה משמעותית בהשקעה בבריאות בישראל. בטחון בריאותי הוא מרכיב הכרחי לאיתנותה של האוכלוסייה בישראל".

אתמול אישרה הממשלה בישיבה שקיימה בדרום קיצוץ רוחבי של כ-2 מיליארד דולר בתקציבי המשרדים הממשלתיים עוד בשנה הנוכחית, לצורך הגדלת תקציב הביטחון בעקבות מבצע "צוק איתן". בוועדת הכספים של הכנסת נשמעו דרישות לשנות חלק מתמהיל הקיצוץ. הוועדה צפויה להתכנס בימים הקרובים כדי לאשר את החלטת הממשלה.

יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי אמר אתמול, כי "לא נאפשר קיצוץ בתקציבי הבריאות והרווחה". בוועדה יש רוב לקואליציה (11 חברים) מול 6 נציגי האופוזיציה, אלא שארבעה נציגי הסיעות המרכיבות את הממשלה ובראשם ח"כ סלומינסקי כבר הודיעו על התנגדותם ועל סירובם להעניק אישור אוטומטי להחלטת הממשלה. ח"כ סלומינסקי קרא לראש הממשלה ולשר האוצר לא להעלות את גרעון התקציב של שנת 2015 מעבר ל-3%, לא להעלות מסים ולא לפגוע בין השאר בתקציב הבריאות.



0 תגובות